Szakmai programok
- Stúdiumrajzolás és/vagy festés
- Haladó témák
(egyéni választás szerint, illetve felváltva mindkettőt lehet)
Szokásos rajzeszközöket az órákon mindenkinek a rendelkezésére bocsátunk, olyanokat, mint: rajztábla, papír (ceruzához, szénhez, akvarellhez [utóbbit korlátozottabb mennyiségben]), ceruza, szén, radír, fixatív; és bizonyos keretek között: akvarellfesték, pasztell, tus, ecsetek, tollak. Egyénileg kell hozni (akinek szüksége van rá): olaj- akril- temperafesték, vászon, alapozott lemezek, speciális rajzkréták, rajz- vagy akvarellpapír/tömb, művész-akvarellkészlet, speciális ecsetek.
Stúdiumrajzolás és/vagy festés

Témái:
- Kockológia
- Hengeres tárgyak
- Gipsztárgyak
- Geometrikus és organikus csendélet
- Portré (modell után)
- Akt (modell után)
A hosszú beállítások 3-4 órásak, a krokik 5-10 percesek.
A stúdiumhoz kapcsolódóan oktatott ismeretek:
- Térábrázolás, perspektíva, anatómia.
- Rajzeszközök használata ceruzával, krétával, szénnel, tussal, lavírozott tussal, vegyes technikákkal. Vonal-, folt-, fény-árnyékrajz; ezek technikai megoldása.
- Festés: akvarell, pasztell, akril, tempera, olaj.

Haladó témák
- Komponálás
- A Téma
- A Vázlat
- Formatan
- Színtan
- Festészettechnikák
- Művészettörténet
- Másolás (jelentős mesterek rajzai vagy festményei nyomán)
- Stílustanulmányok
- Absztrakció
Ajánlott módszerünk:
Minden résztvevő a saját kitűzött céljának (amelyet érdemes pontosan és egyértelműen megfogalmaznia) és tudásszintjének megfelelően (az alapfokú rajztanulástól a felvételire készülésen át a gyakorló alkotótevékenységig) egyéni útmutatásban és személyre szabott korrekcióban részesül. Szabadon választhatja meg témáit-tárgyait (a beállított motívumok közül), viszont a saját fejlődése érdekében ajánlatos fokozatosan előre haladnia, a könnyűtől a nehézig, s lehetőleg csak akkor lépjen tovább, ha az előző szintet teljesítette. Ha nem így tesz, tudása hézagos lesz, és a nehezebb munkák megoldásában bizonytalanná válik.
A különböző feladatok és szintek oktatása egyidejűleg történik, s a tapasztalatunk szerint ezek nem zárják ki egymást, mert a közös térben a kezdők fogalmat alkothatnak maguknak a haladóbb feladatokról, a haladók pedig átismételhetik korábban szerzett tudásukat.
Általános javaslatunk a sikeres tanulás és alkotás érdekében:
A témáinkat, motívumainkat minden alkalommal legalább három szempont szerint válasszuk meg:
- Ne haladja meg a tudásunkat, képességeinket, de ne legyen túl könnyű sem;
- Találjunk benne olyasvalamit (akár a tárgyban, akár annak képi visszaadásában), ami kifejezetten érdekel, s figyelmünket, kíváncsiságunkat felcsigázza;
- Alkalmas legyen arra, hogy tanuljunk, fejlődjünk a vele való foglalatosság közben.
A fejlődéshez elengedhetetlen az önművelés, a kiállítások, múzeumok, képtárak látogatása, tájékozódás a szakirodalomban. Hasznos és fontos a klasszikus és kortárs irányzatok megismerése, hogy „képben legyünk” a művészeti élet régi és új irányzataiban egyaránt.
Ehhez segítenek azok a kiselőadások, bemutatók is, amelyeket időnként megtartunk. Korábbi előadásaink megtekinthetők a Referenciában.