Menü megjelenítése

Szakmai programok

Szokásos rajzeszközöket az órákon mindenkinek a rendelkezésére bocsátunk, olyanokat, mint: rajztábla, papír (ceruzához, szénhez, akvarellhez [utóbbit korlátozottabb mennyiségben]), ceruza, szén, radír, fixatív; és bizonyos keretek között: akvarellfesték, pasztell, tus, ecsetek, tollak. Egyénileg kell hozni (akinek szüksége van rá): olaj- akril- temperafesték, vászon, alapozott lemezek, speciális rajzkréták, rajz- vagy akvarellpapír/tömb, művész-akvarellkészlet, speciális ecsetek.


Stúdiumrajzolás és/vagy festés

Szalóki Joli: Csendélet

Témái:

A hosszú beállítások 3-4 órásak, a krokik 5-10 percesek.

A stúdiumhoz kapcsolódóan oktatott ismeretek:


Lajta Gábor: Tűznyelő

Haladó témák

Ajánlott módszerünk:

Minden résztvevő a saját kitűzött céljának (amelyet érdemes pontosan és egyértelműen megfogalmaznia) és tudásszintjének megfelelően (az alapfokú rajztanulástól a felvételire készülésen át a gyakorló alkotótevékenységig) egyéni útmutatásban és személyre szabott korrekcióban részesül. Szabadon választhatja meg témáit-tárgyait (a beállított motívumok közül), viszont a saját fejlődése érdekében ajánlatos fokozatosan előre haladnia, a könnyűtől a nehézig, s lehetőleg csak akkor lépjen tovább, ha az előző szintet teljesítette. Ha nem így tesz, tudása hézagos lesz, és a nehezebb munkák megoldásában bizonytalanná válik.

A különböző feladatok és szintek oktatása egyidejűleg történik, s a tapasztalatunk szerint ezek nem zárják ki egymást, mert a közös térben a kezdők fogalmat alkothatnak maguknak a haladóbb feladatokról, a haladók pedig átismételhetik korábban szerzett tudásukat.

Általános javaslatunk a sikeres tanulás és alkotás érdekében:

A témáinkat, motívumainkat minden alkalommal legalább három szempont szerint válasszuk meg:

  1. Ne haladja meg a tudásunkat, képességeinket, de ne legyen túl könnyű sem;
  2. Találjunk benne olyasvalamit (akár a tárgyban, akár annak képi visszaadásában), ami kifejezetten érdekel, s figyelmünket, kíváncsiságunkat felcsigázza;
  3. Alkalmas legyen arra, hogy tanuljunk, fejlődjünk a vele való foglalatosság közben.

A fejlődéshez elengedhetetlen az önművelés, a kiállítások, múzeumok, képtárak látogatása, tájékozódás a szakirodalomban. Hasznos és fontos a klasszikus és kortárs irányzatok megismerése, hogy „képben legyünk” a művészeti élet régi és új irányzataiban egyaránt.

Ehhez segítenek azok a kiselőadások, bemutatók is, amelyeket időnként megtartunk. Korábbi előadásaink megtekinthetők a Referenciában.